Polityka prywatności


Polityka prywatności
obowiązujące od 01.04.2024

Poniższa Polityka Prywatności określa zasady zapisywania, uzyskiwania i przetwarzania danych Użytkowników, korzystających ze strony internetowej https://rezerwacje.twojgospodarz.pl, w tym w szczególności, ale nie tylko z serwisu rezerwacji lokali na krótkoterminowy pobyt i portalu Właściciela. Prezentowane zasady zostały opracowane w oparciu o rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (dalej: „RODO”) oraz w oparciu Ustawę Prawo Telekomunikacyjne oraz inne akty prawne.


1           Administrator danych osobowych:


Administratorem danych osobowych jest Twój Gospodarz spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
z siedzibą w: 92-238 Łódź, ul. Niciarniana 9/65,
NIP: 7282883591, REGON: 528221531, KRS 0001097621
Dane kontaktowe: wspolpraca@twojgospodarz.pl, +48 605 622 439

Na podstawie Art. 37 RODO, Administrator nie powołał Inspektora Ochrony Danych. W sprawach dotyczących przetwarzania danych, w tym danych osobowych, należy kontaktować się bezpośrednio z Administratorem.


2.        Cel, okres przechowywania i podstawa prawna podania danych osobowych



Poniższa lista przedstawia cele przetwarzania danych osobowych w przypadku użytkowania strony internetowej, korzystania z portalu Właściciela lub/i rezerwacji lokalu na krótkoterminowy pobyt poprzez stronę Administratora:


a)         Administrowanie stroną internetową zgodnie z Art. 6 ust. 1 lit. f RODO (uzasadniony interes Administratora polegający na zapewnieniu prawidłowego działania strony internetowej, systemu rezerwacyjnego i portalu właściciela). Czas przechowywania danych – od momentu ich zebrania do czasu wniesienia sprzeciwu lub osiągnięcia celu przetwarzania

b)         Analiza danych dla lepszego doboru oraz ulepszania produktów i usług, a także działania strony internetowej zgodnie z Art. 6 ust. 1 lit. f RODO (uzasadniony interes Administratora polegający na możliwości lepszego doboru usług do potrzeb Klientów, ogólnej optymalizacji produktów, optymalizacji procesów obsługi, budowaniu wiedzy o Klientach). Czas przechowywania danych – od momentu ich zebrania do czasu wniesienia sprzeciwu lub osiągnięcia celu przetwarzania

c)         Marketing bezpośredni, polegający na przesyłaniu informacji handlowych (newsletter, oferty handlowe, informacje o promocjach, itp.) drogą elektroniczną lub z wykorzystaniem telekomunikacyjnych urządzeń końcowych lub automatycznych systemów wywołujących, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (uzasadniony interes w postaci możliwości reklamy, promocji i oferowania produktów i usług). Czas przechowywania danych – od momentu ich zebrania do czasu wniesienia sprzeciwu albo osiągnięcia celu przetwarzania.

d)         Marketing bezpośredni oraz przesyłanie informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej i głosowej (SMS, MMS, e-mail) na postawie udzielonej zgody zgodnie z Art. 6 ust. 1 lit. a RODO w związku z art. 10 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną (przetwarzanie danych osobowych za zgodą). Czas przechowywania danych – od momentu ich zebrania do czasu wniesienia sprzeciwu albo osiągnięcia celu przetwarzania.

e)         Wypełnienie obowiązków związanych z ochroną danych osobowych zgodnie z Art. 6 ust. 1 lit. c RODO (przetwarzanie niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze). Czas przechowywania danych – od momentu ich zebrania do czasu upływu terminów przedawnienia roszczeń z tytułu naruszenia przepisów o ochronie danych osobowych.

Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Niemniej jednak jest niezbędne do korzystania ze strony internetowej, zapewnienia prawidłowego działania portalu Właściciela lub umożliwienia rezerwacji lokalu na krótkoterminowy pobyt poprzez stronę Administratora. Konsekwencją nie podania danych może być niemożność zapewnienia prawidłowego działania strony internetowej, portalu Właściciela brak możliwości zawarcia umowy najmu lokalu na krótkoterminowy pobyt.

Poniższa lista przedstawia dodatkowe cele przetwarzania danych osobowych w przypadku dokonania rezerwacji lokalu na krótkoterminowy pobyt poprzez stronę Administrtora:

f)          Przetwarzanie danych niezbędnych do zawarcia i wykonania umowy krótkoterminowego najmu lokalu, zgodnie z Art. 6 ust. 1 lit. b RODO (przetwarzanie niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy). Czas przechowywania – od momentu zebrania danych do momentu przedawnienia roszczeń wynikających z umowy.

g)         Wykorzystywanie telekomunikacyjnych urządzeń końcowych lub automatycznych systemów wywołujących na podstawie udzielonej zgody w celu prowadzenia komunikacji w trakcie trwania pobytu, a także przed rozpoczęciem pobytu lub po jego zakończeniu (rozmowy telefoniczne z konsultantem, przedstawicielem Administratora, komunikacja mailowa, SMS, MMS) zgodnie z Art. 6 ust. 1 lit. a RODO w związku z art. 172 Prawa telekomunikacyjnego (przetwarzanie danych osobowych za zgodą). Czas przechowywania danych – od momentu ich zebrania do czasu cofnięcia udzielonej zgody lub utraty ich przydatności do celów, w jakich zostały zebrane

h)         Dochodzenie poprawności wykonania umowy, prowadzenie działań windykacyjnych lub obrona przed roszczeniami, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f RODO (realizacja prawnie uzasadnionego interesu polegającego na możliwości ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami). Czas przechowywania danych – od momentu ich zebrania do momentu upływu terminów przedawnienia roszczeń. Dane będą przechowywane dodatkowo przez czas niezbędny na rozpatrzenie roszczeń.

i)           Analiza działań Partnerów biznesowych Administratora, rozliczanie usług świadczonych przez partnerów zgodnie z Art. 6 ust. 1 lit. f RODO – uzasadniony interes w postaci możliwości weryfikacji współpracy z partnerami biznesowymi. Czas przechowywania danych – od momentu ich zebrania do czasu wniesienia sprzeciwu albo osiągnięcia celu przetwarzania.

j)           Rozliczanie należności podatkowych i innych należności publicznoprawnych Administratora związanych z zawartymi umowami zgodnie z Art. 6 ust. 1 lit. c RODO z związku z przepisami podatkowymi nakładającymi obowiązki podatkowe (przetwarzanie niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze). Czas przetwarzania danych – niezbędny do wypełnienia powyższych obowiązków, wynikający z odrębnych przepisów prawa (czas składania deklaracji podatkowych, weryfikacja danych przez organy administracji skarbowej, itp.)

k)          Archiwizowanie dokumentów księgowych zgodnie z Art. 6 ust. 1 lit. c RODO w związku z art. 74 Ustawy o rachunkowości. Czas przechowywania danych – przez 5 lat liczony od początku roku następującego po roku obrotowym, którego dane dotyczą.

Ponadto, dane osobowe mogą zostać przekazane również podmiotom publicznym lub prywatnym, jeśli taki obowiązek będzie wynikał z powszechnie obowiązujących przepisów prawa, prawomocnego wyroku sądu lub prawomocnej decyzji administracyjnej.


Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Niemniej jednak jest niezbędne do rezerwacji lokalu na krótkoterminowy pobyt poprzez stronę Administratora. Konsekwencją nie podania danych będzie brak możliwości zawarcia umowy najmu lokalu na krótkoterminowy pobyt.


W celu stworzenia Twojego profilu dla celów marketingowych oraz kierowania do Ciebie marketingu bezpośredniego dostosowanego do Twoich preferencji, Administrator będzie przetwarzał Twoje dane osobowe w sposób zautomatyzowany, w tym także je profilował – nie będzie to jednak wywoływać wobec Ciebie żadnych skutków prawnych, ani w podobny sposób istotnie wpływać na Twoją sytuację.

 

3          Odbiorcy danych osobowych


Dane osobowe mogą być przekazywane innym odbiorcom (partnerom biznesowym, przedsiębiorcom), z którymi Administrator ma zawarte odpowiednie umowy o współpracy. Odbiorcy świadczą dla Administratora usługi:


  • prawne
  • ubezpieczeniowe
  • utrzymania i zarządzania lokalami
  • księgowe
  • hostingu
  • dostarczania usługi Chanel manager i systemu rezerwacji lokali
  • analizy aktywności na stronie internetowej i kierowania marketingu bezpośredniego do osób z niej korzystających (m.in. Google Analytics)
  • teleinformatyczne
  • doradcze
  • wsparcia sprzedaży i marketingu


W związku z korzystaniem przez Administratora narzędzi takich jak Google Analytics, Twoje dane osobowe mogą być przekazywane do następujących państw trzecich: USA, Chile, Singapur oraz Tajwan (Republika Chińska). Podstawą przekazania danych do ww. państw trzecich są klauzule umowne zapewniające odpowiedni poziom ochrony, zgodne ze standardowymi klauzulami umownymi określonymi w decyzji Komisji Europejskiej z dnia 5 lutego 2010 r. w sprawie standardowych klauzul umownych dotyczących przekazywania danych osobowych podmiotom przetwarzającym dane mającym siedzibę w krajach trzecich na mocy dyrektywy 95/46/WE Parlamentu Europejskiego i Rady.


4.        Prawa Użytkowników związane z przetwarzaniem danych osobowych


  • Prawo dostępu do danych osobowych – Użytkownikom przysługuje prawo uzyskania dostępu do swoich danych osobowych, realizowane na żądanie złożone do Administratora
  • Prawo do sprostowania danych osobowych – Użytkownikom przysługuje prawo żądania od Administratora niezwłocznego sprostowania danych osobowych, które są nieprawidłowe lub / oraz uzupełnienia niekompletnych danych osobowych, realizowane na żądanie złożone do Administratora
  • Prawo do usunięcia danych osobowych – Użytkownikom przysługuje prawo żądania od Administratora niezwłocznego usunięcia danych osobowych, realizowane na żądanie złożone do Administratora W niektórych przypadkach, usunięcie danych może polegać na anonimizacji danych umożliwiających identyfikację Użytkownika. Administrator zastrzega sobie prawo wstrzymania realizacji żądania usunięcia danych w celu ochrony prawnie uzasadnionego interesu Administratora.
  • Prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych – Użytkownikom przysługuje prawo ograniczenia przetwarzania danych osobowych w przypadkach wskazanych w art. 18 RODO, m.in. kwestionowania prawidłowość danych osobowych, realizowane na żądanie złożone do Administratora
  • Prawo do przenoszenia danych osobowych – Użytkownikom przysługuje prawo uzyskania od Administratora, danych osobowych dotyczących Użytkownika w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego, realizowane na żądanie złożone do Administratora
  • Prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych – Użytkownikom przysługuje prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania jego danych osobowych w przypadkach określonych w art. 21 RODO, realizowane na żądanie złożone do Administratora
  • Prawo wniesienia skargi - Użytkownikom przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych.


5.        Cookies

Zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f RODO (analiza, optymalizacja i działalność ekonomiczna) Administrator stosuje na stronie internetowej cookies (ciasteczka), pliki trwałe jak i tymczasowe (sesyjne). Dzięki nim Administrator otrzymuje szereg informacji o użytkowniku jak adres IP, typ przeglądarki, rodzaj systemu operacyjnego, przybliżona lokalizacja i inne.

Cele do których wykorzystywane są pliki Cookies:

  • Zapewnienie prawidłowego działania, usprawnienie i ułatwienie dostępu do strony internetowej
  • Usługi marketingowe i handlowe, zmierzające do zawarcia umowy rezerwacji lokalu lub umowy najmu lokalu z Administratorem
  • Usługi afiliacyjne
  • Prowadzenie statystyk (użytkowników, ilości odwiedzin, rodzajów urządzeń, łącze itp.)
Administrator wykorzystuje skrypty javascript i komponenty webowe partnerów, którzy mogą umieszczać własne pliki cookies na Urządzeniu Użytkownika. W ustawieniach przeglądarki można samodzielnie decydować o dozwolonych plikach cookies, które mogą być używane przez poszczególne witryny internetowe.

Poniżej znajduje się lista partnerów lub ich usług zaimplementowanych na stronie internetowej, mogących umieszczać pliki cookies:

  • Google (Google Analytics, Google Maps)
Usługi świadczone przez podmioty trzecie są poza kontrolą Administratora. Podmioty te mogą w każdej chwili zmienić swoje warunki świadczenia usług, polityki prywatności, cel przetwarzania danych oraz sposób wykorzystywania plików Cookie.

6.        Google Maps

Operatorem usługi jest firma Google LLC, 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, USA, która korzysta z przekazanego adresu IP w celu dostarczenia treści. Zasady ochrony prywatności dostępne są pod adresem https://policies.google.com/privacy.

7.         Google Analytics

Administrator korzysta z Google Analytics zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f RODO (analiza, optymalizacja i działalność ekonomiczna). Usługa jest świadczona przez firmę Google. Google może używać informacji zawartych w plikach cookies w celu analizy użytkowania naszej strony internetowej i przygotowywać raportu o aktywności na stronie. Można uniemożliwić zapisywanie danych generowanych przez ciasteczka związanych ze stroną (łącznie z adresem IP), jak również przetwarzanie tych danych przez Google, poprzez ściągnięcie i zainstalowanie przeglądarki add-on dostępnej pod tym linkiem: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout?hl=pl

8 .         Zmiany w Polityce Prywatności

  • Administrator zastrzega sobie prawo do dowolnej zmiany niniejszej Polityki Prywatności bez konieczności informowania o tym Użytkowników w zakresie stosowania i wykorzystywania danych anonimowych lub stosowania plików Cookie.
  • Administrator zastrzega sobie prawo do dowolnej zmiany niniejszej Polityki Prywatności w zakresie przetwarzania Danych Osobowych, zmierzając do dostosowania strony internetowej do powszechnie obowiązujących przepisów prawnych.
  • Administrator zastrzega sobie prawo do dowolnej zmiany niniejszej Polityki Prywatności w zakresie przetwarzania Danych Osobowych, zmierzając do dostosowania swoich usług do powszechnie obowiązujących przepisów prawnych.

Update cookies preferences